wtorek, 29 marca 2016

Bransoletka Malachite

Kolejna inspiracja do kalendarza Royal Stone tym razem na tapecie Starożytny Egipt. temat bardzo kuszący - na myśl nasuwa się od razu Kleopatra i jej biżuteria. Typowa kolorystyka oscyluje w niebieskościach, złocie i brązach.
Ja jednak podążyłam innym torem i skupiłam się na cudnym kaboszonie z malachitu. I oto ona - prosta i skromna, ale bardzo wymowna. Jeżeli się Wam podoba to tutaj możecie głosować
  
Bransoletka Malachite - malachit i Toho

Zieleń była dla starożytnych Egipcjan symbolem nowego życia, odrodzenia i radości. Złoty kolor jako nawiązanie do symboliki złota - uważanego za jeden z najbardziej trwałych i niezniszczalnych materiałów. Wierzono, że „złoto było ciałem bogów” i wiązano je ze słońcem. Malachit był kamieniem, który symbolizował pola, na których przebywali najbardziej błogosławieni zmarli.

Bransoletka Malachite - malachit i Toho

Bransoletka Malachite - malachit i Toho


Koraliki Toho oplatają malachitowy kaboszon. Całość wyszyta i podszyta supersuede w kolorze beżowym. W środku metalowa baza nadająca kształt.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Cieszy mnie każdy pozostawiony komentarz. Pozostaw ślad po swoich odwiedzinach :)